The Vibes of the Week #25
De sportwereld ondervindt grote hinder van het coronavirus. Om je toch op de hoogte te houden van wat er zoal speelt in de sportwereld, keren de VIBES OF THE WEEK tijdelijk terug op onze website.
Soms liggen euforie en misère dicht bij elkaar en zit er maar 2 dagen tussen, maar wellicht was de euforie ook wat overdreven (Depay = Messiaans, lazen we ergens) en was het daarna allemaal inderdaad wel minder (Depay kan in ieder geval net zo mooi sjokken als Messi), maar niet zo triest. Opvallend was natuurlijk de stilte waar anders gezang van de tribunes had geklonken. Gillette stak, als partner van de fans, iedere Oranjefan een hart onder de riem…stilte is geen stilstand!
Volgens velen is die Messi ook niet veel meer (o, ja hij blijft gewoon nog een jaartje, hoor). Wij vinden het dan wel weer mooi, dat hij hier mee spot bij de introductie van een nieuw sponsorship wat hij aangaat met Anheuser Bush (€€€, er kan nog meer bij…). Het is gevaarlijk, maar de hele groten kunnen dit doen.
Wat echt helemaal niets was, was het optreden van Max (of in ieder geval van zijn bolide) op Monza. Hij deed echter wederom niet onder voor de beide(!) Ferrari ’s die nog sneller weer aan de kant stonden. Het was aan een chaotische boel en aan een safety-car situatie te danken dat Hamilton nog even een Maxiaans kunststukje moest uithalen om na een tijdstraf van laatste plaats toch nog te eindigen als 7e, maar dus niet te ver uitliep op Max. Dit weekend nog een keer Bella Italia…
Het meest spectaculaire corona nieuws kwam deze week uit Turkije, waar de organisatie van de Formule 1 race in november op Instanbul Park maar liefst 100.000 toeschouwers wil verwelkomen. Door een lage prijs per dag te vragen ($4,-) verwacht men de ‘hut’ vol te krijgen. Klein voorbehoudje is nog gemaakt dat ene heer Erdogan geen corona roet in het eten gooit. Overigens mogen de Zwitserse voetbal- en ijshockeyclubs straks al 2/3 van hun stadions vullen… Eenduidig beleid is ver te zoeken.
Over spectaculair gesproken; de hoofdpersoon van Moneyball Billy Beane is ineens voor 5% eigenaar van AZ. Hij werkt al jaren samen met de club uit Alkmaar en de directie met o.a. oud honkballer(!) Robbert Eenhoorn wilde de band verstevigen en besloot Billy aandeelhouder te maken. Daar zijn zij dus nu verantwoording aan verschuldigd over de resultaten, die dan weer tot stand komen door de data analyses van Billy. Ja, inderdaad dat is ook een soort cirkel…
Een heel apart verhaal over ‘in vorm zijn’ speelt zich af in de Tour, waar Tom Dumoulin zelf vindt dat hij er niet veel van terecht brengt en zich al vroeg in de Tour opoffert. Bijna niemand is het met hem eens wat ook wel weer een extra dimensie geeft aan de Jumbo Visma ploeg, waar Roglic intussen gewoon zijn gele trui aan heeft getrokken. Niemand van de renners had dinsdag na de rustdag het virus onder de leden, wat gezien de beelden best opmerkelijk genoemd kan worden. Big Boss Prudhomme kan even geen gasten rondrijden in zijn auto; hij zit wel in quarantaine…
Even overstappen naar het schaatsen is bij de Jumbo Visma ploeg niet zo moeilijk, want bij de schaatstak van die ploeg, kondigde Campina aan zich als sponsor aan de ploeg te verbinden. Prima match natuurlijk en hopen op een Tocht. Daarnaast had ook de Moederbond, de KNSB, goed nieuws met een nieuwe hoofdsponsor Lynk&co: een mobiliteitsoplosser opgericht door Volvo en het Chinese(daar zijn we weer..) Geely Automobile. Met name het shorttrack heeft de aandacht van Lynk&co, zij passen bij het rebelse karakter. Nou ja, Volvo rebels…
Jeroen Kraaij en Robin van der Kaa vertellen in @Sponsorreport over de samenwerking tussen @LynkCoGlobal en de KNSB. 🗣️ #shorttrack https://t.co/kn4KqMJmRe
— KNSB (@KNSB) September 9, 2020
En dan de Witte Leeuwen of eigenlijk Leeuwinnen, Jong Telstar Vrouwen, zij worden vanaf heden gesponsord door ICI Paris XL! Een prachtige match waar de jonge meiden ondersteund worden om hun droom waar te maken. De speelsters worden ingezet als influencers en zo worden alle aspecten van het vrouwenvoetbal optimaal benut (of mogen we dat niet meer zeggen? ‘Gebruikt’ vonden we zelf te ver gaan).
De US Open zou redelijk geruisloos voorbij zijn gegaan als ene Novak D niet een bal had weggeslagen tegen een lijnrechter. Dat betekent vanaf D-jeugdtoernooien maar één ding: diskwalificatie en dus heel veel publiciteit.
Veel mooier nieuws was dat Wesley Koolhof (de zoon van oud topschutter Juurie) in het dubbelspel de finale haalde. Helaas moest hij vannacht genoegen nemen met het zilver.
We hebben al wat introducties voorbij zien komen van nieuwe flashie outfits in het voetbal, vaak via prachtige plaatjes en mooie beelden. Dit gaan we anders doen dacht Umbro bij de introductie van de nieuwe outfit voor het nationale dames en heren team van de Engelse Rugbybond. Zij kozen voor functionaliteit en dat leverde ook heel fraaie beelden op.
The King of the Court is een beachvolleybal toernooi wat laat zien hoe corona, organisatoren inventief maakt en een evenement weer een extra dimensie mee kan geven. Echt geweldige ambiance voor deelnemers en de (gelukkige) toeschouwers!
Twee Noorse deelnemers hadden samen alvast geoefend in een speciale entourage…
De Coca-Cola activatie met de Premier League, mogen we je ook niet onthouden. Hier vormen gezinnen in de huiskamer The Home End. Deze Tottenham supporters voelden zich bij het shirtje ruilen in ieder geval in de 7e hemel, Harry wat minder…
En we gaan dit weekend ook hier weer van start. Niet met Open Dagen en helikopters, maar met mondkapjes en 1,5 meter regels (hoewel er beweging komt vanuit Den Haag richting ECV over aantallen toeschouwers). En dus kwamen de Kameraden uit Zuid met een ludieke seizoensopening.
Let op jezelf en je naasten; blijf fit!
Goed weekend!