Sportplezier
+
Kun je maken!

Sportplezier

Online campagne

SportVibes is gekozen als strategisch bureau om de sportbonden en NOC*NSF te ondersteunen in de ontwikkeling en activatie van de campagne Sportplezier. Sportplezier is onderdeel van het programma Naar een Veiliger Sportklimaat dat NOC*NSF, de KNVB en KNHB samen met andere sportbonden uitvoert, in opdracht van het Ministerie van VWS. Het doel is om agressie op en rondom de velden te voorkomen en positief coachen en sportiviteit te stimuleren. Slogan van de nieuwe online campagne: ‘’Sportplezier kun je maken!’’.

Voor alle doelgroepen!

We proberen met de online campagne zoveel mogelijk doelgroepen aan te spreken, want iedereen kan zijn of haar bijdrage leveren aan het sportplezier van kinderen! Zo hebben een aparte campagnes voor bestuurders, scheidsrechters en trainers. Ook trainersbegeleiding is een belangrijke pijler. Veel trainers hebben behoefte aan begeleiding. Vooral op pedagogisch vlak.

Platform met social strategie

SportVibes heeft het online platform van Sportplezier vernieuwd. Het staat vol tips&tricks, video’s en interessante interviews. Over elk thema en voor elke doelgroep is er informatie te vinden. Het uitgangspunt is het verspreiden van verhalen van vrijwilligers om interactie en kennis delen te bevorderen. Via de social campagne proberen we zoveel mogelijk mensen op het platform te krijgen.

Webinars

De algemene campagne van Sportplezier is verdeeld in verschillende thema’s. Aan het eind van elk thema organiseren we een webinar met een bekende Nederlander uit de sportwereld, waarbij mensen online kunnen kijken en hun vragen kunnen stellen. Zo hebben we onder andere Marcel Wouda, Toon Gerbrands, Erben Wennemars en Steven Pont voor de camera gehad.

Sportplezier woordmerk RGB

Exciting facts:

  • Nieuw kleurrijk platform met veel video en relevante content 
  • Social mediastrategie, combinatie free en paid publicity
  • Sinds maart 2017 ruim 145.000 mensen op het platform afgeleverd
  • Subprojecten voor verschillende doelgroepen