Dam tot Damloop
+
Influencer marketing

Dam tot Damloop

Hardlopers inspireren hardlopers

Het Dam tot Dam weekend is met 87.000 deelnemers en 250.000 toeschouwers het grootste sportieve weekend van Nederland. De veelzijdigheid van het evenement met een wandeltocht, FietsClassic, nightrun en afsluitende Dam tot Damloop maakt het zo bijzonder.

De Dam tot Damloop is elk jaar snel uitverkocht. Om de Damloop fans toch warm te houden richting de Dam tot Damloop heeft Le Champion de ambitie om naast de event communicatie ook inspirerende content te maken. SportVibes heeft in samenwerking met Le Champion en partners ASICS en Run2Day de inspiratievolle campagnes #nextstep en #IMoveMe gelanceerd, waar gebruik werd gemaakt van online influencers om de boodschap over te brengen. SportVibes verzorgde de video’s, fotografie en social posts voor deze campagnes.

#nextstep campagne

Met de #nextstep campagne daagden we hardlopers uit om hun next step (nieuwe doel) te delen. Ter inspiratie volgden we 4 influencers die hun verhaal en next step in verschillende video’s en blogs met de Damloop community deelden. Elke influencer vertegenwoordigde een bepaald hardlooptype: van beginner tot professional. Voor de één was de next step op prestatie gericht en bij de ander meer op beleving. Hierdoor kon iedereen zich wel met iemand identificeren.

#IMoveMe campagne

De #IMoveMe campagne sloot net als de #nextstep campagne aan op de bestaande Asics campagne. Met I Move Me lag de focus vooral op de motivatie van mensen om te gaan hardlopen. We volgden weer 4 influencers, elk met een eigen verhaal. Dit keer volgden we ook 2 vrouwen die hun collega’s wilden enthousiasmeren om mee te doen aan de business run. Voor veel volgers van de Dam tot Damloop was hun situatie erg herkenbaar. Voor deze campagne maakten we ook gebruik van video en fotografie.

Social content tijdens Dam tot Dam weekend

In 2017 tijdens de Damloop by night en Dam tot Damloop was SportVibes aanwezig met een contentteam (bestaande uit 2 social media managers, 3 cameramannen en 1 fotograaf) om toffe content te maken voor de Dam tot Damloop kanalen. Door middel van video’s, foto’s en Instagram Stories brachten we de sfeer van het event goed in beeld.

Exciting facts:

  • 87.000 deelnemers over gehele weekend
  • 250.000 toeschouwers