Dam tot Damloop
+
Grootste sportieve weekend van Nederland

Dam tot Damloop

Van Dam tot Dam Park tot Damloop by night

Het Dam tot Dam weekend is met 87.000 deelnemers en 250.000 toeschouwers het grootste sportieve weekend van Nederland. De veelzijdigheid van het evenement met een wandeltocht, FietsClassic, nightrun en afsluitende Dam tot Damloop maakt het zo bijzonder.

De Dam tot Damloop had nooit kunnen uitgroeien tot een van de grootste hardloopevenementen ter wereld zonder de geweldige sfeer die alle toeschouwers ieder jaar weer creëren. Voor hen, en alle sporters, is er dan ook een speciale plek gecreëerd: het Dam tot Dam Park. Dit park is als festivalterrein ingericht en iedereen kan hier volop genieten van hapjes, drankjes en live muziek.

Damloop by night

De Damloop by night is een parcours van 5 Engelse Mijl en gaat op zaterdagavond voor een deel over het traditionele Dam tot Damloop-parcours. Tijdens de Damloop by night is SportVibes verantwoordelijk voor alle licht, geluid en entertainment langs de route. De hardlopers finishen net als bij de Dam tot Damloop in het Dam tot Dam Park.

Dam tot Dam Park

SportVibes produceert en exploiteert, in samenwerking met Le Champion (organisator), het Dam tot Dam Park. Het Dam tot Dam Park vormt dé centrale plaats voor businessteams om samen te komen, ervaringen uit te wisselen en gezamenlijk de sportieve prestaties te vieren. Voor bedrijven en goede doelen is het dé mogelijkheid om te zorgen dat hun medewerkers en/of klanten niets tekort komen door hen in een eigen hospitalityruimte te ontvangen.

Influencer campagnes

Le Champion heeft de ambitie om naast de event communicatie ook inspirerende content te maken en op deze manier de Damloop fans warm te houden richting de Damloop. SportVibes heeft in samenwerking met Le Champion en partners ASICS en Run2Day de inspiratievolle campagnes #nextstep en #IMoveMe gelanceerd, waar gebruik werd gemaakt van online influencers om de boodschap over te brengen. SportVibes verzorgde de video’s, fotografie en social posts voor deze campagnes.

Social content tijdens Dam tot Dam weekend

Tijdens verschillende edities van de Damloop by night en Dam tot Damloop was SportVibes aanwezig met een contentteam om toffe content te maken voor de Dam tot Damloop kanalen. Door middel van video’s, foto’s en Instagram Stories brachten we de sfeer van het event goed in beeld.

Dam tot Damloop

  • 87.000 deelnemers over gehele weekend
  • 250.000 toeschouwers
  • Met 900 businessteams de grootste businessrun van Nederland

Dam tot Dam Park

  • 40.000 passanten
  • 60 unithouders
  • Hospitalityunits van 25m2 tot 500m2
  • Hospitalityunits van 20 personen tot 1.300 personen
  • Totale productietijd 2,5 week