Max op volle kracht

  

Max heeft de smaak en de Grand Prix van Oostenrijk te pakken. Fantastische support op de speciale ‘Max stand’, maar ook van een, prominent in beeld, juichende Frits van Eerd van Jumbo. Het partnership van Max met Jumbo werd eerder al extra onderstreept door Max. Fantastisch hoe sporter en sponsor van alles wat ze aanpakken een feestje maken. Silverstone here we come!

Maar vanaf zaterdag moet Max de aandacht wel delen met de Jumbo Lotto ploeg in de Tour. Ook hier ontwikkelt Jumbo samen met Vifit en Lotto een fraaie activering door 1200 klanten een reis naar de finish op de Champs Élysées te laten winnen. Vanaf afgelopen woensdag kunnen klanten kans maken op deze speciale vip reis.

En over in het oog springende sponsors gesproken. De Eerste Divisie heeft ook haar lang verwachte hoofd- en naamsponsor. Voortaan kunnen we spreken over de Keuken Kampioen Divisie. Op social media is nu al voldoende gescoord voor een heel seizoen. Nederlandser kan het niet, maar of de match ook daadwerkelijk gaat werken zullen we zien. We gaan de activaties volgen.

Ook op Wimbledon zijn ze weer gestart en blijven de favorieten bij de mannen aardig in het zadel. Bij de vrouwen sneuvelden al de nodige kanonnen. Ook de Kreunkoningin kon alweer naar huis. Hoewel de zegevierende Vitalia Diatchenko er ook wel wat van kan. Wat een reden om te zappen blijft dit toch. Kiki, inmiddels in de derde ronde moet nu de oude Williams, Venus, maar eens naar huis sturen.

Oei! Een heel ander geluid over gokken en sport komt uit Italië, waar de nieuwe machthebbers een nieuwe wet lanceerden waardoor o.a. vanaf 1 januari 2019 alle reclame op gokken door de voetbalclubs verboden wordt. De clubs reageren geschokt, want als de wet er door komt zal een inkomstenbron van zo’n 700 miljoen euro verdwijnen. We zijn benieuwd hoe partijen in de Eerste Kamer, die de Nederlandse wet ‘alleen’ nog maar hoeven te toetsen, zullen reageren.

In datzelfde Italië is het roemruchte AC Milan voor een jaar uitgesloten van Europees voetbal, omdat ze de Financial Fair Play regels van de UEFA hebben overtreden. De club gaf vorige zomer 230 miljoen euro uit aan spelers en dit was veel meer dan de club verdiend had. Natuurlijk krijgt het CAS (sport hoofdgerechtshof) weer wat te doen door het beroep van de club.

Het CAS hoefde door Froome en zijn metgezellen niet eens geraadpleegd te worden, omdat de UCI besloot het doping onderzoek tegen Froome te sluiten en hem vrij te spreken. Opvallend zo twee dagen nadat de ASO had gemeld dat Chrissie niet mocht rijden in de Tour. Het werpt nu al een smet op La Grande Boucle en zal de gendarmes heel veel extra werk bezorgen langs de route, vrezen wij.

Dan toch maar over naar het WK waar we nog steeds niet aan mee doen. Moskou is zoals gewoonlijk bij een WK weer het kerkhof van menig verliezend bondscoach (Japan, Costa Rica). Opvallend genoeg heeft Joachim Löw, ondanks zijn zwaar bekritiseerde aanpak, alles overleefd en mag hij tot 2022 doorgaan. Wij verwachten in september echter wel een compleet gerenoveerde selectie tegen Nederland.

We doen dan wel niet mee, Robin van Persie is wel gewild en wordt door Wish Shopping, samen met die andere grootheid die zijn paardenstaartje nog eens recht kan trekken, Gareth Bale gebruikt in een leuke serie commercials. De heren gaan heel natuurlijk in hun rol op. Wellicht de opmaat naar een carrière switch?

De VAR door vriend en vijand inmiddels geprezen, lijkt moeilijk materiaal voor inhakers. Maar gokkers zouden geen gokkers zijn als ze dit niet durfden op te pakken. Het Ierse Paddy Power heeft het lef en ziet veel meer mogelijkheden (en dus een uitbreiding van hun markt).

Ver van Moskou is de US, die ook niet meedoen, in de ban van de overstap van het jaar: LeBron James die gaat spelen voor de LA Lakers. Hij verlaat Cleveland voor de tweede keer om zijn geluk en dollars ergens anders te zoeken. Met 132 miljoen dollar in 4 jaar is het tweede al aardig gelukt. De roemruchte club heeft ook geen spijt, want alleen de reserveringen voor een shirt van LeBron overstijgt alle verwachtingen en seasontickets vliegen weg.

Van de ene held naar de andere. Björn van der Doelen was altijd al een cult held (en één van onze favoriete schoffelaars), maar hij bewijst nu in de nieuwste activering van PSV sponsor Good Habitz, zijn unieke waarde voor de club. Een trainingskamp voor de PSV supporter (samen met de selectie) ter voorbereiding op het seizoen o.l.v. Björn: zelfspot, alle andere sponsors in beeld, hilarisch! Buiten het veld staan ze in Eindhoven al ver voor.

Goed (kijk)weekend!