Stadsspelen
+
Heel Den Haag in beweging

Stadsspelen

Doe mee, juich mee en feest mee!

Met de Stadsspelen wordt heel Den Haag in beweging gebracht! Of je nu 8 of 88 bent, sportief of juist niet. Iedereen kan gratis meedoen met leuke, laagdrempelige en sportieve activiteiten en evenementen in ieder stadsdeel. Op 1 juli werden de Stadsspelen afgesloten met een groot sportief feest in en rondom de nieuwe Sportcampus Zuiderpark.

SportVibes werd door de gemeente aangesteld om het volledige communicatietraject, zowel online als offline, van de Stadsspelen te faciliteren. Daarnaast was SportVibes verantwoordelijk voor de organisatie van de finale van Stadsspelen. Door middel van de Stadsspelen wil de gemeente Den Haag de sportdeelname in Den Haag verhogen. De gemeente wil voornamelijk de niet-sporter bereiken en introduceren met bekendere en onbekendere sporten. Daarnaast willen zij alle (wijk)bewoners elkaar laten ontmoeten tijdens de Stadspelen events.

40 sporten en 50 activiteiten

De Stadsspelen werden afgesloten met een groot sportfeest in en rondom de nieuwe Sportcampus Zuiderpark. Iedereen kon gratis meedoen aan een uitgebreid aanbod aan sportactiviteiten, clinics en genieten van waanzinnige demonstraties. Met meer dan 40 sporten, 50 activiteiten en een sportoppervlakte van 90.000 m2 was er voor iedereen genoeg te beleven.

Uniek sportprogramma voor iedereen

Naast populaire sporten als voetbal, tennis, volleybal en hockey werden er ook een aantal unieke sporten aangeboden tijdens de finale van de Stadsspelen, zoals de 1e editie van de Haagse Rolltog, de bubbel run en diverse watersporten. Daarnaast zijn er ook sporten voor specifieke doelgroepen zoals ouderen en gehandicapten, maar werd er ook een heus e-sportstoernooi georganiseerd.

Inspirerende online content

Door middel van gerichte online content over (on)bekende sporten is de bekendheid van de Stadsspelen vergroot en zijn de sportende en niet-sportende Hagenezen geactiveerd om naar de evenementen te komen. Voor deze content is gebruik gemaakt van Haagse bloggers en vloggers die als influencer van de verschillende Haagse stadsdelen de juiste mensen wisten te bereiken.

logo_STADSSPELEN_gele_zeshoek_2017

EXCITING FACTS

  • 7.500 deelnemers tijdens de finale
  • 40 sporten en 50 activiteiten
  • 400 betrokken vrijwilligers

MARKETING

  • Projectmanagement
  • Co√∂rdinatie communicatie, media en PR

EVENTS

  • Productie en evenementenorganisatie
  • Vergunningen en vrijwilligers

DIGITAL

  • Online en social media campagne
  • Websitebeheer en content