Nevobo
+
Let's go orange!

Nevobo

Nederlandse Volleybalbond

SportVibes heeft in 2017 en 2018 de Nevobo ondersteund bij belangrijke evenementen voor de volleybaldames: de World Grand Prix Volleybal in Apeldoorn, het WKK in Rotterdam en de Volleyball Nations League weer in Apeldoorn. SportVibes heeft binnen deze evenementen verschillende taken uitgevoerd, waaronder: ticketstrategie, promotie van het evenement via social media en diverse PR-acties, sponsoring en tijdens de World Grand het inrichten en organiseren van de hospitality.

Daarnaast ondersteunt SportVibes de Nevobo op het gebied van social media. Door middel van social advertising hebben we een grote bijdrage geleverd aan de ticketverkoop van diverse Nevobo-events. Tijdens verschillende evenementen hebben we aftermovies gemaakt. In deze videoproductie legden we de focus op het in beeld brengen van de sfeer, het entertainment en de fanbeleving tijdens wedstrijden van de volleybaldames. Alles met als doel om Nederland nog meer volleybal-minded te krijgen!

Ook hoofdsponsor Ilionx hebben we op meerdere vlakken mogen ondersteunen met het sponsorship. Bekijk hier de case.

World Grand Prix

In juli 2017 speelden de Nederlandse volleybaldames voor de tweede keer in de historie een World Grand Prix toernooi in eigen land. Ruim 13.000 volleybalfans kwamen de volleybaldames in Apeldoorn toejuichen! SportVibes was tijdens dit evenement verantwoordelijk voor de ticketstrategie, promotie, campagne en het inrichten en organiseren van hospitality. De social campagne resulteerde in ruim 4.680 verkochte tickets.

WKK

Tijdens de WK kwalificatiewedstrijden (WKK) in Rotterdam kwalificeerden de volleybaldames zich voor het WK 2018 in Rusland. 4 van de 5 avonden waren uitverkocht met 2.000 bezoekers per dag. SportVibes was verantwoordelijk voor de ticketing strategie, sponsoring, de conversie campagne via social media en PR voor en tijdens het evenement. De social advertenties leverden zo’n 3.675 tickets op voor de wedstrijden.

Content strategie

Nevobo heeft SportVibes gevraagd om een ‘always on’ content strategie uit te werken met als doel om Nederland (nog meer) volleybal minded te krijgen, een bijdrage te leveren aan de verkoop van tickets voor events en de sponsor- en mediawaarde te vergroten. Hiervoor hebben wij o.a. diverse persona’s uitgewerkt met daarbij een communicatieconcept en toepasbare content rubrieken.

Logo - Nevobo - Clean CMYK_Nevobo NL

Exciting facts World Grand Prix Volleybal

  • 3 dagen lang volleybalspektakel
  • Meer dan 13.000 bezoekers
  • 2 dagen zo goed als uitverkocht!
  • Ruim 4.680 kaarten verkocht via social media
  • Dagelijks 500 gasten waarvoor we hospitality verzorgden

Exciting facts WKK

  • 5 avonden wedstrijden
  • 4 van de 5 avonden uitverkocht
  • 2000 bezoekers per avond
  • Ruim 3.675 kaarten verkocht via social media